Interim Management
Co to jest Interim Management i kiedy warto z niego skorzystać?
Chcesz zaradzić kryzysowi w firmie lub przeprowadzić zmianę w organizacji? Interim Management jest tym, czego potrzebujesz. Oferujemy usługę tymczasowego zarządzania. To rozwiązanie dla właścicieli firm, zarządów lub CEO, którzy potrzebują natychmiastowego wsparcia. Działamy od razu. Doświadczony manager z zewnątrz przejmuje zarządzanie nad całym przedsiębiorstwem lub jego częścią – zgodnie z ustaleniami w kontrakcie.
Manager tymczasowy przejmuje odpowiedzialność, zarządza zmianą oraz wdraża rozwiązania usprawniające procesy. Jest partnerem w sytuacjach kryzysowych oraz przejściowych, wspiera w restrukturyzacji i podejmowaniu strategicznych decyzji. Kiedy warto rozważyć usługę Interim Managementu? Jeśli twoja firma potrzebuje stabilizacji, planujesz wdrożyć zmiany, przez chwilę brakuje ci kadry zarządzającej lub szukasz diagnozy sytuacji oraz obiektywnych rekomendacji – rozważ współpracę z interim managerem.
Proces współpracy
Diagnoza sytuacji i ustalenie celów
Spotkanie. Analiza sytuacji. Wskazanie kluczowych celów. Zdefiniowanie mierników sukcesu.
Ułożenie planu i przejście do działania
Opracowanie strategii działania. Natychmiastowe wdrożenie planu wewnątrz organizacji.
Realizowanie celów i mentoring
Zarządzanie projektem. Regularne raportowanie postępów. Korygowanie działań w oparciu o dane.
Ustabilizowanie sytuacji i wyjście z kryzysu
Przekazanie wiedzy, narzędzi i obowiązków wewnętrznemu zespołowi. Zapewnienie trwałości wprowadzonych zmian.
Korzyści i efekty
- Natychmiastowe działanie – interim manager jest gotów do działania od razu. Przejmuje odpowiedzialność i podejmuje kluczowe decyzje: operacyjne, strategiczne i decyzyjne.
- Duże doświadczenie – tymczasowy manager posiada szerokie kompetencje oraz bogate doświadczenie wyniesione z wcześniej realizowanych projektów w różnorodnych firmach.
- Budżetowa oszczędność – płacisz za konkretne rezultaty realizowane w określonym czasie. Wybierając tymczasowe zarządzanie, nie ponosisz kosztów związanych z rekrutacją i stałym zatrudnieniem.
- Obiektywne spojrzenie – lider na określony czas, przychodzący z zewnątrz, nie ma żadnych powiązań z organizacją i może spojrzeć na nią z dystansu, a dzięki temu lepiej zdiagnozować jej problemy.
- Transfer wiedzy – po zakończeniu współpracy interim manager przekazuje zespołowi i kadrze zarządczej całą wiedzę dotyczącą nowoczesnych narzędzi i sprawdzonych metod. Kompetencje zostają w twojej firmie.
Najczęściej zadawane pytania
Jaki jest koszt zatrudnienia interim managera?
Wysokość wynagrodzenia ustalana jest indywidualnie. Zależy zarówno od czasu trwania projektu, jak i od zakresu odpowiedzialności. Wszystkie kwestie zostają omówione na pierwszym spotkaniu i na tej podstawie zostaje określona kwota.
Ile trwa projekt realizowany przez tymczasowego managera?
Czas trwania projektu zależy od zdefiniowanych celów i złożoności projektów. Zazwyczaj jednak współpraca odbywa się na przestrzeni od 3 do 12 miesięcy. Jest to jednak bardzo indywidualna kwestia.
Na czym polega praca interim managera?
Pracuje ramię w ramię z kadrą managerską i zespołami, aby wspólnie usprawnić procesy i zrealizować cele. Zawsze jest obecny w firmie – wprowadza zmiany i uczy korzystania z nowoczesnych narzędzi zarządzania.