Interim Management

Co to jest Interim Management i kiedy warto z niego skorzystać?

Chcesz zaradzić kryzysowi w firmie lub przeprowadzić zmianę w organizacji? Interim Management jest tym, czego potrzebujesz. Oferujemy usługę tymczasowego zarządzania. To rozwiązanie dla właścicieli firm, zarządów lub CEO, którzy potrzebują natychmiastowego wsparcia. Działamy od razu. Doświadczony manager z zewnątrz przejmuje zarządzanie nad całym przedsiębiorstwem lub jego częścią – zgodnie z ustaleniami w kontrakcie.

Manager tymczasowy przejmuje odpowiedzialność, zarządza zmianą oraz wdraża rozwiązania usprawniające procesy. Jest partnerem w sytuacjach kryzysowych oraz przejściowych, wspiera w restrukturyzacji i podejmowaniu strategicznych decyzji. Kiedy warto rozważyć usługę Interim Managementu? Jeśli twoja firma potrzebuje stabilizacji, planujesz wdrożyć zmiany, przez chwilę brakuje ci kadry zarządzającej lub szukasz diagnozy sytuacji oraz obiektywnych rekomendacji – rozważ współpracę z interim managerem.

Proces współpracy

1

Diagnoza sytuacji i ustalenie celów

Spotkanie. Analiza sytuacji. Wskazanie kluczowych celów. Zdefiniowanie mierników sukcesu.

2

Ułożenie planu i przejście do działania

Opracowanie strategii działania. Natychmiastowe wdrożenie planu wewnątrz organizacji.

3

Realizowanie celów i mentoring

Zarządzanie projektem. Regularne raportowanie postępów. Korygowanie działań w oparciu o dane.

4

Ustabilizowanie sytuacji i wyjście z kryzysu

Przekazanie wiedzy, narzędzi i obowiązków wewnętrznemu zespołowi. Zapewnienie trwałości wprowadzonych zmian.

Korzyści i efekty

  • Natychmiastowe działanie – interim manager jest gotów do działania od razu. Przejmuje odpowiedzialność i podejmuje kluczowe decyzje: operacyjne, strategiczne i decyzyjne.
  • Duże doświadczenie – tymczasowy manager posiada szerokie kompetencje oraz bogate doświadczenie wyniesione z wcześniej realizowanych projektów w różnorodnych firmach.
  • Budżetowa oszczędność – płacisz za konkretne rezultaty realizowane w określonym czasie. Wybierając tymczasowe zarządzanie, nie ponosisz kosztów związanych z rekrutacją i stałym zatrudnieniem.
  • Obiektywne spojrzenie – lider na określony czas, przychodzący z zewnątrz, nie ma żadnych powiązań z organizacją i może spojrzeć na nią z dystansu, a dzięki temu lepiej zdiagnozować jej problemy.
  • Transfer wiedzy – po zakończeniu współpracy interim manager przekazuje zespołowi i kadrze zarządczej całą wiedzę dotyczącą nowoczesnych narzędzi i sprawdzonych metod. Kompetencje zostają w twojej firmie.

Najczęściej zadawane pytania

Jaki jest koszt zatrudnienia interim managera?

Wysokość wynagrodzenia ustalana jest indywidualnie. Zależy zarówno od czasu trwania projektu, jak i od zakresu odpowiedzialności. Wszystkie kwestie zostają omówione na pierwszym spotkaniu i na tej podstawie zostaje określona kwota.

Ile trwa projekt realizowany przez tymczasowego managera?

Czas trwania projektu zależy od zdefiniowanych celów i złożoności projektów. Zazwyczaj jednak współpraca odbywa się na przestrzeni od 3 do 12 miesięcy. Jest to jednak bardzo indywidualna kwestia.

Na czym polega praca interim managera?

Pracuje ramię w ramię z kadrą managerską i zespołami, aby wspólnie usprawnić procesy i zrealizować cele. Zawsze jest obecny w firmie – wprowadza zmiany i uczy korzystania z nowoczesnych narzędzi zarządzania.